Program lojalnościowy – co jest najważniejsze

Czytnik kodów kreskowych
Czytnik kodów kreskowych
24 stycznia 2018
Sorter banknotów
Sorter banknotów – podstawowe informacje
14 lutego 2018

Program lojalnościowy – co jest najważniejsze

Program lojalnościowy

Sklep online a zakupy

Sprzedaż online systematycznie rośnie. Z jednej strony mamy coraz więcej sklepów prowadzących sprzedaż online, a z drugiej coraz więcej sklepów tradycyjnych poza sklepami stacjonarnymi decyduje się inwestować w sprzedaż online. Oferta sklepów online jest zatem niezwykle bogata i faktycznie warto ją dokładnie przemyśleć. Dotyczy to dwóch stron – jeśli prowadzimy biznes warto być może zainwestować w sprzedawanie produktów w sieci lub jako konsumenci możemy także coraz częściej decydować się na zakup produktów i usług online.

Co ciekawe, coraz więcej sklepów w sieci decyduje się także na wprowadzenie programów lojalnościowych. Jako konsumenci nadal większość  z nas jest przyzwyczajona do korzystania z programów lojalnościowych w tradycyjnych sklepach stacjonarnych, jednak dzięki rozwojowi technologii i przenoszeniu coraz większej ilości biznesów do sicie trafiły tam także programy lojalnościowe. Co ciekawe, program lojalnościowy i zasada jego działania jest w zasadzie taka sama zarówno w sklepach i programach tradycyjnych jak i tych nowych w sklepach online. Cel programu lojalnościowego ciągle pozostaje taki sam – przyciągnąć i zatrzymać klienta.

W praktyce program lojalnościowy oznacza po prostu, że dany sklep, serwis lub w tym przypadku także portal internetowy oferuje jakąś formę nagrody dla najbardziej lojalnych i stałych klientów. Oczywiście forma nagradzania może być różna w zależności od specyfiki biznesu – jednak rezultat i cel pozostają takie same w każdych okolicznościach. Chodzi przede wszystkim o zagwarantowanie klientowi osobistej satysfakcji i jakiejś korzyści finansowej z dokonanego zakupu. Aby program lojalnościowy sprawnie funkcjonował jego kryteria muszą być naprawdę jasno określone i co więcej przestrzegane. Co jeszcze jest ważne?

Program lojalnościowy

Program lojalnościowy nie byłby ważny i efektywny bez uznania klientów. To właśnie nasi konsumenci i klienci decydują o tym czy dany program lojalnościowy ma faktycznie szansę na to żeby się sprawdzić. Od konsumentów programu zależy bardzo wiele – dlatego jeśli jesteśmy autorami danego programu lojalnościowego powinniśmy przede wszystkim zwracać uwagę na takie kwestie jak korzyści dla konsumentów (czy jeśli na przykład w naszym programie nagradzamy klientów jakimś drobnym upominkiem – czy taki upominek ma faktyczny sens, a może jest całkowicie zbędny i wyrzucany przez naszych klientów?) korzyści dla naszego biznesu (nie chcemy przecież tracić) a także sposób przywiązania. Czy faktycznie mamy szansę dzięki naszemu programowi lojalnościowemu przywiązać naszych klientów do naszego biznesu i w ten sposób osiągnięć sukces? Warto przemyśleć te wszystkie kwestie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *